"We kunnen hier doorgroeien naar 40 hectare met tomaatjes"

'We konden niet meer uitbreiden in het Westland. Toen zijn we gaan kijken waar we als bedrijf wel kunnen groeien. Juist vanwege onze sterke roots in het Westland is het erg belangrijk dat de nieuwe locatie in de buurt ligt. Ons hoofdkantoor blijft daar en willen snel op en neer kunnen reizen tussen de vestigingen. Ook heel belangrijk: de uitbreiding moest op 1 locatie gebeuren. PrimA4a maakt dit allemaal mogelijk, het klopt hier gewoon.'

Goed contact

'Een groot voordeel is dat de omgeving hier gewend is aan tuinbouwactiviteiten. Het is feitelijk een industriële activiteit met een behoorlijk impact, dan is het fijn als omwonenden hier geen moeite mee hebben. Goed contact met de omgeving vinden wij belangrijk, we doen er ook alles aan om het goede contact met de mensen in het dorp te onderhouden.'

Doorbraken

'De komende jaren willen we hier verder groeien naar zo'n 40 hectare met tomaatjes. De grond hebben we al in ons bezit. Het zou fijn zijn als nog meer tuinders en aanverwante bedrijven kiezen voor het gebied. Juist in de tuinbouw wordt het de komende jaren steeds belangrijker om samen te werken. Bijvoorbeeld als het gaat om het gezamenlijk gebruik van nieuwe duurzame energiebronnen. Op dat terrein verwacht ik grote doorbraken.'

Dichtbij de consument

'Met deze locatie spelen we ook in op een andere belangrijke trend: we willen dichtbij de consument zitten. Steeds vaker vraagt de consument zich af waar komt een product vandaan, wat gebeurt er allemaal mee? In PrimA4a kunnen we heel goed bezoekers ontvangen in de kas en alles uitleggen. Dat past helemaal in onze aanpak om een echt consumentenmerk van de tomaatjes te maken.'

Robbert de Jong
Marketingmanager Looije Tomaten
We kunnen hier doorgroeien naar 40 hectare met honingtomaatjes Terug naar boven